wszystkie działy
Twój koszyk jest pusty

Oprogramowanie sprzedażowe dla firmy - jak wybrać to odpowiednie?



Oprogramowanie sprzedażowe, w połączeniu z drukarką fiskalną i komputerem POS, to jedno z najczęściej wybieranych rozwiązań systemowych. Tym bardziej, że można je z łatwością rozszerzyć o niezbędne technologie peryferyjne, np. czytnik kodów, terminal płatniczy i wagę elektroniczną. W przypadku wdrażania takiego systemu sprzedaży kluczowy jest jednak wybór odpowiedniego oprogramowania - dostosowanego do potrzeb danej firmy. Na co więc zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowej?

Oprogramowanie sprzedażowe dla firmy - jak wybrać to odpowiednie?

Programy dla różnego typu działalności gospodarczych

Poszukując odpowiedniego programu sprzedażowego dla firmy, warto zdawać sobie sprawę z tego, że obecnie dostępne są różnego typu rozwiązania informatyczne. Wszystko po to, aby móc sięgnąć po oprogramowanie, które będzie w pełni dostosowane do specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej. Dlatego wyróżniamy nie tylko „standardowe” programy sprzedażowe oraz sprzedażowo-magazynowe, ale też gastronomiczne, przystosowane do świadczenia usług hotelowych czy przeznaczone do obsługi sklepu internetowego. A każde z takich narzędzi, poza podstawowymi funkcjami handlowymi, posiada również opcje niezbędne przy obsługiwaniu klientów w konkretnej branży.

Przykładowo: programy gastronomiczne pozwalają dodatkowo na graficzne odwzorowanie układu stolików w lokalu, skonfigurowanie różnych promocji i rabatów (m.in. happy hours) oraz szczegółowych receptur i menu sezonowego, jak również na realizowanie zamówień na miejscu lub na wynos. Z kolei oprogramowanie dla hotelu oferuje też zarządzanie rezerwacjami i kalendarzem, opcjonalnymi usługami (SPA, siłownią, salami konferencyjnymi), różnymi formami rozliczeń i wykorzystywanymi zasobami. Natomiast w przypadku rozwiązania informatycznego dla sklepu online można również liczyć np. na rozbudowane funkcje e-marketingowe, stworzenie własnego szablonu strony internetowej, wygodne nadzorowanie zamówień i zwrotów czy uruchomienie systemu lojalnościowego dla klientów.

Taryfy abonamentowe, licencje, moduły rozszerzeń

Dopasowanie oprogramowania sprzedażowego do potrzeb prowadzonej działalności jest też często możliwe w obrębie konkretnego rozwiązania informatycznego. Wynika to z tego, że wiele programów komputerowych dla firm oferuje naprawdę dużą wariantywność. Dzięki temu przedsiębiorca może zdecydować się wyłącznie na te rozwiązania, które są niezbędne w przypadku jego biznesu. Co więcej, zazwyczaj nic nie stoi na przeszkodzie, aby w przyszłości, wraz z rozwojem prowadzonej działalności gospodarczej, sięgnąć po dostępne moduły rozszerzeń i tym samym rozbudować funkcjonalność wykorzystywanego oprogramowania sprzedażowego.

Ze wspomnianą wariantywnością wiąże się także sposób finansowania całego rozwiązania informatycznego. Przy wyborze konkretnego oprogramowania często można bowiem zdecydować się na jeden z dostępnych planów abonamentowych lub licencje na konkretną liczbę stanowisk pracy w siedzibie przedsiębiorstwa. A to z kolei wpływa na elastyczne koszty wdrożenia oraz stosowania danego programu komputerowego.

Innego rodzaju rozwiązania informatyczne

Różnego rodzaju programy sprzedażowe to, rzecz jasna, nie wszystkie narzędzia informatyczne, które w dzisiejszych czasach są wykorzystywane w biznesie. Producenci oprogramowania dla firm dostarczają też np. specjalistyczne rozwiązania CRM, a więc aplikacje umożliwiające wszechstronne zarządzanie relacjami z klientami oraz kontrahentami. Ponadto, osobną grupę programów komputerowych stanowią te wykorzystywane w biurach rachunkowych oraz w większych przedsiębiorstwach, które samodzielnie prowadzą swoją księgowość. A warto też wspomnieć o aplikacjach instalowanych na kioskach lub kasach samoobsługowych, umożliwiających klientom samodzielne składanie zamówień i dokonywanie zakupów. Współcześnie takie rozwiązania sprzedażowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorców.

 

Kategorie tematyczne


Grupy tematyczne


Zadaj pytanie




Obniż koszt zakupu kasy fiskalnej
Skontaktuj się z nami

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Fosa 41
02-768 Warszawa

tel.: +48 22 550 32 00
warszawa@pckf.pl

pn. - pt. 8:00 - 18:00, sob. 8:00 - 16:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Grójecka 122
02-367 Warszawa

tel.: +48 22 550 32 10
warszawa@pckf.pl

pn. - pt. 8:00 - 18:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Kosińskiego 21
61-521 Poznań

tel.: +48 61 271 00 00
poznan@pckf.pl

pn. - pt. 9:00 - 17:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Miedziana 10
90-038 Łódź

tel.: +48 42 295 50 00
lodz@pckf.pl

pn. - pt. 9:00 - 17:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Fabryczna 2
20-301 Lublin

tel.: +48 81 474 00 00
lublin@pckf.pl

pn. - pt. 9:00 - 17:00

Warszawa (2) Poznań Łódź Lublin Katowice
Zadzwoń do mnie
22 550 32 00
Twój koszyk jest pusty
×