wszystkie działy
Twój koszyk jest pusty

Jakiego rodzaju terminal płatniczy można wdrożyć w firmie?



Wybór terminala płatniczego, podobnie jak każdego innego urządzenia dla firmy, powinien być podyktowany potrzebami danej działalności gospodarczej. Dotyczy to zarówno sposobu działania - przewodowego lub bezprzewodowego - jak i różnych parametrów czy funkcji. Na szczęście w dzisiejszych czasach przedsiębiorca może z łatwością sięgnąć po odpowiedni terminal płatniczy.

Jakiego rodzaju terminal płatniczy można wdrożyć w firmie?

Obsługa transakcji bezgotówkowych i inne usługi

Cechą wspólną wszystkich terminali płatniczych jest obsługa transakcji bezgotówkowych. W zależności od funkcjonalności danego modelu, mogą to być wyłącznie płatności kartowe lub też te dokonywane przy użyciu smartfonów, smartwatchy czy nawet przez BLIK-a. Warto jednak pamiętać, że współcześnie możliwości takich urządzeń nie ograniczają się wyłącznie do tego, aby zapewnić klientom sfinalizowanie transakcji w formie elektronicznej. Dostawcy terminali i usług płatniczych mają w swoich ofertach modele zapewniające wdrożenie dodatkowych rozwiązań. Dzięki temu przy użyciu omawianych urządzeń można m.in. sprzedawać doładowania do telefonów komórkowych, przyjmować opłaty za media (gaz, wodę, prąd), obsługiwać przesyłki kurierskie oraz wypłacać gotówkę (w ramach funkcji cashback). Istnieje więc wiele powodów, dla których warto korzystać z terminala, a akceptowanie transakcji bezgotówkowych to tylko jeden z nich.

Terminale przewodowe (stacjonarne) i PIN pady

Stacjonarne terminale płatnicze są dobrą propozycją dla różnego typu placówek handlowych i usługowych. Takie urządzenia można w prosty sposób zintegrować z resztą rozwiązania systemowego oraz ustawić w miejscu łatwo dostępnym dla klientów. Duża wygoda obsługi dotyczy w szczególności tych terminali stacjonarnych, które da się wdrożyć w zestawie z PIN padem. W takim przypadku pierwsze ze wspomnianych urządzeń znajduje się blisko sprzedawcy, natomiast drugie - po stronie nabywcy. Dzięki temu przedsiębiorca lub pracownik firmy nie musi przy każdej płatności podawać terminala klientowi. Co więcej, pomimo faktu, że mowa o rozwiązaniach stacjonarnych (przewodowych), urządzenia tego typu nie cechują się wcale dużymi gabarytami. W związku z tym, bez problemu zmieszczą się nawet na stanowiskach pracy o niedużej powierzchni, np. na wyspach sklepowych.

Terminale bezprzewodowe (przenośne)

Terminale bezprzewodowe kojarzą się przede wszystkim z mobilnym obsługiwaniem klientów. Wynika to nie tylko z łączności, która nie wymaga zastosowania żadnych kabli, ale także z niewielkich gabarytów oraz działania na zasilaniu akumulatorowym. Przenośne terminale płatnicze sprawdzają się więc znakomicie m.in. przy dostawie produktów do klientów, świadczeniu usług z dojazdem, w food truckach lub w czasie prowadzenia sprzedaży obwoźnej na bazarach i targowiskach. Nie oznacza to jednak, że nie można ich stosować w różnego typu placówkach stacjonarnych. Terminale mobilne są często wdrażane np. w większych punktach gastronomicznych - barach, pubach, kawiarniach oraz restauracjach. Dzięki temu pracownicy lokalu mogą później zaoferować klientom wygodne dokonanie płatności kartą lub telefonem przy zajmowanym stoliku.

Innego rodzaju technologie płatnicze

„Tradycyjny” terminal płatniczy nie jest jedynym rozwiązaniem, po które może sięgnąć przedsiębiorca. Do wyboru są też np. nowoczesne urządzenia all-in-one, czyli kasoterminale. Technologie tego typu to dobra propozycja dla podatników, którzy nie korzystają jeszcze z kasy lub drukarki rejestrującej. Jednym z elementów kasoterminala jest bowiem część fiskalna, pozwalająca m.in. na zgodne z przepisami ewidencjonowanie obrotu oraz wystawianie niezbędnych dokumentów (paragonów, faktur, raportów). Kluczowa w ich przypadku jest jednak obecność wbudowanego terminala płatniczego. Dzięki temu omawiane urządzenia zapewniają też akceptowanie transakcji bezgotówkowych.

Ponadto, osobną grupę technologii płatniczych dla firm stanowią tzw. softposy. Pod tą nazwą kryją się aplikacje, które można zainstalować np. na smartfonie. Co ważne, programy tego typu również są oferowane przez zaufanych oraz najbardziej doświadczonych dostawców terminali i usług płatniczych, m.in. Polskie ePłatności i PolCard. Dzięki temu terminal w telefonie będzie praktycznym i w pełni bezpiecznym rozwiązaniem dla biznesu, które umożliwia szybkie akceptowanie płatności zbliżeniowych.

 

Kategorie tematyczne


Grupy tematyczne


Zadaj pytanie




Obniż koszt zakupu kasy fiskalnej
Skontaktuj się z nami

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Fosa 41
02-768 Warszawa

tel.: +48 22 550 32 00
warszawa@pckf.pl

pn. - pt. 8:00 - 18:00, sob. 8:00 - 16:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Grójecka 122
02-367 Warszawa

tel.: +48 22 550 32 10
warszawa@pckf.pl

pn. - pt. 8:00 - 18:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Kosińskiego 21
61-521 Poznań

tel.: +48 61 271 00 00
poznan@pckf.pl

pn. - pt. 9:00 - 17:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Miedziana 10
90-038 Łódź

tel.: +48 42 295 50 00
lodz@pckf.pl

pn. - pt. 9:00 - 17:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Fabryczna 2
20-301 Lublin

tel.: +48 81 474 00 00
lublin@pckf.pl

pn. - pt. 9:00 - 17:00

Warszawa (2) Poznań Łódź Lublin Katowice
Zadzwoń do mnie
22 550 32 00
Twój koszyk jest pusty
×