wszystkie działy
Twój koszyk jest pusty

Książka serwisowa kasy fiskalnej



Wraz z zakupem kasy fiskalnej podatnik otrzymuje książkę serwisową. Jest ona swego rodzaju paszportem urządzenia rejestrującego, w którym zapisywane są wszystkie zdarzenia towarzyszące jego używaniu i serwisowaniu.

Książka serwisowa kasy fiskalnej

Obowiązkowe informacje

W książce serwisowej znaleźć można informacje, które dotyczą urządzenia (nazwa, model, numer fabryczny, numer unikatowy), oraz producenta (pełna nazwa, adres itp.). Po kupnie, wpisywane są do niej dane firmy serwisującej (nazwa, adres, serwisant podstawowy i rezerwowy) oraz użytkownika kasy (pełne dane rejestrowe). Powinien w niej także figurować numer ewidencyjny przydzielany przez Urząd Skarbowy.

Książka musi być przechowywana przez cały okres używania kasy rejestrującej. Podatnik musi ją okazywać na prośbę serwisanta oraz organów skarbowych. Osoba serwisująca urządzenie fiskalne powinna, po każdej interwencji, umieszczać w książce zapisy dotyczące dokonanych czynności, dlatego, że w trakcie kontroli urzędnicy skarbowi wyjątkowo skrzętnie sprawdzają poprawność dokonanych wpisów. Warto również pamiętać, że dokumenty fiskalne związane z katalogowaniem obrotów (czyli raporty dobowe, raporty miesięczne, rolki z kopiami wszystkich paragonów, protokół z odczytu pamięci fiskalnej oraz książka serwisowa) trzeba przechowywać przez okres pięciu lat po zamknięciu kasy.

Kopia książki

W sytuacji utraty książki serwisowej kasy podatnik zobowiązany jest bezzwłocznie powiadomić o tym fakcie Urząd Skarbowy. Informacja taka powinna zostać złożona w formie pisemnej. Później, z kopią takiego powiadomienia, posiadacz urządzenia musi wystąpić do producenta ze zgłoszeniem o wydanie duplikatu książki kasy.

Skutki braku książki

Brak książki serwisowej (z prawidłowymi w niej wpisami) może wywołać następujące konsekwencje:

  • utratę ulgi na zakup kasy - jeżeli w trakcie kontroli Urzędu Skarbowego podatnik nie będzie w stanie wykazać, że dopełniane były obowiązkowe przeglądy techniczne,
  • podważenie prawidłowości ewidencjonowania obrotu przez organ skarbowy,
  • brak zgody na wykonanie przez serwis naprawy kasy lub jej konserwacji.

 

Kategorie tematyczne


Grupy tematyczne


Zadaj pytanie




Obniż koszt zakupu kasy fiskalnej
Skontaktuj się z nami

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Fosa 41
02-768 Warszawa

tel.: +48 22 550 32 00
warszawa@pckf.pl

pn. - pt. 8:00 - 18:00, sob. 8:00 - 16:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Grójecka 122
02-367 Warszawa

tel.: +48 22 550 32 10
warszawa@pckf.pl

pn. - pt. 8:00 - 18:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Kosińskiego 21
61-521 Poznań

tel.: +48 61 271 00 00
poznan@pckf.pl

pn. - pt. 9:00 - 17:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Miedziana 10
90-038 Łódź

tel.: +48 42 295 50 00
lodz@pckf.pl

pn. - pt. 9:00 - 17:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Fabryczna 2
20-301 Lublin

tel.: +48 81 474 00 00
lublin@pckf.pl

pn. - pt. 9:00 - 17:00

Warszawa (2) Poznań Łódź Lublin Katowice
Zadzwoń do mnie
22 550 32 00
Twój koszyk jest pusty
×